۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۷:۱۰

حجت الاسلام احمد پناهی:

اعتکاف یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است

اعتکاف یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است

سمنان - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: این مراسم معنوی در نقطه مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جلال احمدپناهی با حضور خود در آخرین روز مراسم اعتکاف در مسجد جامع سمنان برگزاری این مراسم را یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: دین مبین اسلام با ایجاد فرصت هایی برای خودسازی و تقویت روحیه دینی در مسلمانان زمینه آرامش دنیوی و اخروی را فراهم کرده است.

وی اظهار کرد: اعتکاف از سنت های پیامبر مکرم اسلام (ص) و اهل بیت(ع) بود که باید سعی شود هرچه باشکوه تر در جامعه برگزار شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سمنان افزود: گسترش فرهنگ معنوی اعتکاف و نهادینه کردن آن به عنوان یک فرهنگ ارزش مدار در جامعه اسلامی در نقطه مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان قرار دارد و برپایی آیین معنوی اعتکاف، جهادی برای تقویت ارزش ها و باورهای دینی در افراد بویژه نسل جوان جامعه است که می تواند در فرهنگ و تقویت باورهای دینی تاثیرگذار باشد.

فرماندار شهرستان سمنان نیز حضور در مراسم اعتکاف را توفیق الهی دانست و گفت: هر سال ما شاهد افزایش آمار معتکفین هستیم که این امر بیانگر گرایش بیشتر مردم به ویژه جوانان به مسائل مذهبی و معنوی است.

حسن سعدالدین با اشاره به ثبت نام بیش از یک هزار نفر در مراسم اعتکاف امسال خواستار برنامه ریزی و بستر سازی مناسب برای استقبال بیشتر معتکفان در سال آینده شد.

در پایان احمدپناهی امام جمعه موقت سمنان و سعدالدین فرماندار شهرستان سمنان از کلیه دست اندرکاران این مراسم معنوی در شهرستان تقدیر و تشکر کردند.

کد خبر 2292000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha